גיזום גדר חיה

גיזום גדר חיה
חץ מונפש
תוכן עניינים

גיזום גדר חיה

גיזום גדר חיה לגינה מטופחת ומרשימה

כמה פעמים יצא לכם לטייל בחו"ל או לראות סרטים על ארמונות מפוארים, ולהתרשם מהגינה שתמיד מעוצבת למשעי עם גדר חיה מיוחדת? גיזום גדר חיה היא עבודה למקצוענים בלבד, שיודעים לשלב בין פרקטיקה ואסתטיקה בחצר הביתית, ואת הפוטנציאל העצום שלה רבים כבר החלו להכניס לביתם. עבור בעלי מקצוע שונים, מדובר גם בדרך להוציא החוצה את היצירתיות ולעצב את השיחים בדרכים מקוריות ומעניינות. 

הכל על גיזום גדר חיה והעיצוב שלה

כדי ליצור גדר חיה יש להשתמש בשיחים או בעצים ירוקי עד המאופיינים בעלים צפופים, ענפים עבים במרכז המתפצלים לענפים דקים. הסיבה לכך היא שככל שהענפים דקים יותר כך קל יותר לבצע גיזום גדר חיה ולעצב אותה כראות עיננו, וככל שהעלים צפופים יותר כך קל יהיה ליצור צורה ברורה יותר. כדאי לבחור בשיחים ועצים שהשורשים שלהם לא נוטים להשתלט ולהתפזר יותר מידי על מנת שלא יפגעו במרחב החצר, בערוגות האחרות הקיימות ועוד. הנה כמה דוגמאות לשיחים אידאליים ליצירת גדר חיה:

  • ארכובית בוכרית – זהו צמח מטפס צפוף הנכרך בקלות, בעל פרחים קטנים ולבנים הפורחים במשך רוב חודשי העונות החמות. הוא אינו יוצר מסה כבדה מידי ומתאים לכיסוי גדר.
  • אוג חרוק – שיח מיוחד, סבוך וירוק עד בגובה של עד 3 מטרים. עליו צבועים ירוק רענן, הפריחה ירקרקה גם היא ולכן כמעט אינה מורגשת. קצב הגדילה שלו איטי מאוד, הוא מגיב היטב לגיזום ומתאים ליצירת גדר חיה במרבית אזורי הארץ. יתרון עצום שלו טמון בעובדה שהוא חסכני במים.
  • הרדנברגיה תלתנית – עם פרחים בצבע כחול-סגול באשכולות צפופים, פריחה מוקדמת שמתחילה בסוף החורף או תחילת האביב, זהו צמח יפהפה שבשיא פריחתו יוצר גדר חיה מרהיבה ומרשימה במיוחד. העלים התלתניים מעניקים כיסוי יפהפה לגדר או לקירות, והופכים את הפנטזיה על גינה ממוסגרת ויפה לאמיתית. 

ראו גם: כריתת עצים.

התאמת השיחים למטרה

גיזום גדר חיה יתבצע בהתאם לסוג הגדר המדוברת. כלומר, אפשר לבחור את סוג הצמחים בהתאם למטרה. למשל, אם המטרה היא ליצור פרטיות מומלץ לבחור בגדר שגובהה למעלה ממטר וחצי, אם המטרה היא להגן מפני פולשים כדאי לבחור בשיחים קוצניים, ועוד. ההמלצה הטובה ביותר היא להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום, שיתאימו לכם את הגדר המושלמת שלא רק תענה על הצרכים שלכם, אלא תשמור על אסתטיקה מושלמת. 

גיזום עצים בתל אביב

לצד גיזום הגדר החיה, כדאי לתת את הדעת גם על גיזום העצים. גיזום עצים בתל אביב לדוגמא מתבצע מידי תקופה קצרה, שכן בכל זאת מדובר בעיר ענקית ובה עצים במרחבים ציבוריים ואף במרחבים פרטיים. בכדי למנוע מצב שבו אחד העצים מהווה סכנה ממשית לעוברים והשבים, יש לדאוג לגיזום וכך לשמור על העץ מאוזן ובריא. רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ואחד מאנשי המקצוע של גיזום 4 יו ייצור אתכם קשר בהקדם! 

5/5 - (10 votes)