גיזום עץ שסק

גיזום עץ שסק
חץ מונפש
תוכן עניינים

גיזום עץ שסק

גיזום עץ שסק

אחד התהליכים המספקים ביותר שיש, הוא גידול עץ פרי בעצמנו; יש משהו מדהים בלצפות בעץ צומח לאיטו, עד ליום שבו אתם יוצאים החוצה ומגלים סוף סוף ניצנים של הפירות הראשונים שהעץ שלכם מניב. אחד הפירות האהובים ביותר הוא כמובן השסק, וכדי לשמור עליו ולוודא שמגיע מלוא תפארתו, יש לבצע גיזום עץ שסק אחת לתקופה, לדאוג להשקייתו, לנקות ממנו את העלים היבשים ועוד.

מתי וכיצד מתבצע גיזום עץ שסק?

  • מועד גיזום עץ שסק כמו כל עץ אחר, הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הגיזום. במקרה של עץ השסק, יש לגזום בין החודשים יוני-אוגוסט, בכדי להבטיח צמיחה ופריחה אופטימלית בחודשי החורף. יש להקפיד לבצע את הגיזום בחודשי הקיץ מכיוון שהם מאופיינים במספיק שמש בכדי להצליח להגיע לכל ענפי העץ, להעניק להם אנרגיה מספקת ולעזור להם לצמוח. כל דחייה של הגיזום לחודשי הסתיו, תוריד את הסיכוי לקבלת פירות איכותיים ומתוקים.
  • יש אנשים שחושבים שהם יכולים לבצע את עבודת הגיזום בעצמם. ובכן, אנחנו טוענים שעדיף לא לוותר על עזרה מאיש מקצוע, מכיוון שהגיזום חייב להתבצע כך שכל חלקי העץ ייהנו מאור השמש בכל זמן. כלומר, יש לגזום אותו כך שהענפים הגבוהים יותר לא יסתירו את השמש לשאר חלקי העץ – ליצור פתחים שיאפשרו לאור לעבור ולהגיע גם לחלקים הפנימיים שלו ולהזין אותם.
  • עטלפים מאוד אוהבים את עצי השסק ואת פירותיהם בכלל. זהו מחזה שכיח מאוד, לראות להקת עטלפים שקבעה את ביתה על צמרתו של עץ שסק. אחת הדרכים למנוע מצב כזה היא פשוט להנמיך את העץ, כלומר לדאוג לגזום את הענפים הגבוהים יותר שלו. אופציה נוספת היא לגדל את העץ בקרבת קיר של מבנה, אך כמובן לעשות זאת תוך מחשבה על זווית נכונה שתשאיר את העץ חשוף לשמש רוב שעות היום. אם כל זה לא עוזר, תמיד תוכלו לעטוף את העץ ברשת שתגן עליו.

גוזמים עם ניסיון

גיזום עץ שסק כאמור יהיה חייב להתבצע רק מתוך ידע וניסיון אמיתיים. לא ניתן לגזום עץ פרי או לבצע כריתת עצים בלי ידע מקדים והיכרות עם סוג העץ, שכן כל צעד לא נכון עלול לפגוע בעץ ואפילו באופן בלתי הפיך. מה שאתם צריכים זה לפנות לאנשי מקצוע בתחום, כאלו שצברו וותק וניסיון של שנים רבות ומכירים היטב סוגים רבים של עצים ומהי הגישה הטובה ביותר לטיפול הנכון בכל אחד מהם. ובכן, אתם ממש לא צריכים להמשיך לחפש!

כריתת עץ שסק

אנו בגיזום 4 יו רואים בעצים והצמחים חלק בלתי נפרד מקהל לקוחותינו, ומתחייבים להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר ולכם – שקט נפשי. אנו נגיע עד אליכם, נבחן את העץ המדובר ונעלה דרכים יצירתיות ויעילות כיצד לגשת אליו ולגזום אותו כך שלא רק ייראה טוב יותר, אלא גם יהיה בריא יותר וימשיך לצמוח וללבלב לעוד שנים רבות. אז למה אתם מחכים?

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: גיזום עץ לימון.

5/5 - (8 votes)